היסטוריה של פציינט, תשאול וחשיבותה בהרכבת עדשות מגע


היסטוריה של פציינט, תשאול וחשיבותה בהרכבת עדשות מגע



חשוב לבדוק:
  • המצב הבריאותי הכללי.
  • המצב והרקע האוקולרי, כמו: ניתוחים, טיפולים, טיפות, כדורים וכו'.
  • נבקש לדעת את ציפיות הפציינט ודרישותיו, פעילויות של הפציינט ואת עבודתו.
  • נבקש לדעת רקע של הרכבת עדשות מגע ובאיזה מצב הוא הגיע להתאמה שלנו.
  • נרצה לדעת את התלונה העיקרית, כלומר מה לא טוב במה שיש ומהי הבעיה כרגע.
במצב הריאותי של הפציינט צריך לשאול:

  • האם הפציינט סובל מאלרגיות תקופתיות או כל הזמן, האם הפציינט בכלל מטפל בהן.
  • האם יש לפציינט סכרת, במידה וכן נגע כי הקרנית רגישה יותר שברירה, דקה ועדינה.
  • בריאות הנשימה, במקרה של בעיות אנו נראה ליווי של דמעות שומניות.
    אנטיהיסטמינים וגלולות נגד הריון גורמים ליובש בעיניים.
  • אם יש רק משפחתי.
  • קשר בין אסטמה ודלקות כלליות.
  • אלרגיות גורמות לפוטופוביה, תופעת גירוי, דמעות יתר, צריבה וכו'.

מצב העיניים בהיסטוריית הפציינט:

  • מצב הבריאות, אם הפציינט עבר ניתוחים, טיפולים, סבל ממחלות.
  • אם יש בעיות היסטוריות במשפחה.
  • פגיעות בעיניים.
  • ניתוחים.
  • רקע של דלקות או כיב.
  • ניסטגמוס.

היסטוריית הרכבת עדשות מגע:

חשוב לדעת אם הפציינט הרכיב עדשות מגע, אם כן מתי ולכמה זמן, מתי הפסיק אם בכלל, איזה סוג הוא השתמש, אילו בעיות היו אם בכלל, אם העדשות היו טובות נמשיך באותה הדרך ואם לא ננסה להתאים עדשות מגע אחרות.

ציפיות הפציינט:

  • לגבי הראיה.
  • כמות השעות של הרכבת העדשות.
  • דרישות מיוחדות של הפציינט כדי שנשקול אם בכל זאת יש אפשרות לבצע עדשות מגע.
  • להסביר לפציינט על העלויות.
צריך להגיד לפציינט על סוגי העדשות בשוק במילים כלליות כדי לעזור לו.

להסביר מהו מהלך קבלת עדשות מגע.

בדיקה כללית.

בדיקת הנתונים.

התאמת עדשות מגע.

קבלת עדשות מגע.

מעקב.

צריך להסביר לפציינט שהוא צריך תמיסות ועלויות שונות.

כל הזמן אנו צריכים לדוק את רמת המוטיבציה של הפציינט.

צריך לראות את גמישות האצבעות והיגיינת ידי הפציינט.

להסביר את סיכוי ההצלחה בהתאם לדרישות הפציינט.

צריך לבנות מערכת אימון טובה שמבוססת לכל הטיפולים משום שהפציינט יותר רגיש למצבו וכאן חשובה התקשורת ומערכת האמון.